fbpx

Jesteśmy z Wami już od 10 lat!

RynekPierwotny.pl – największy portal łączący deweloperów mieszkaniowych z klientami w tym roku obchodzi 10-lecie swojego istnienia. Z tej okazji postanowiliśmy uruchomić wehikuł czasu i pokazać Wam nasze początki, które nie były takie łatwe…   

Cofnijmy się więc do czerwca 2009 roku. Mówiąc szczerze – to nie był dobry czas na założenie nowej firmy. Z jednej strony kryzys w Stanach Zjednoczonych, który spowodował spowolnienie gospodarcze w Polsce, a z drugiej zaś tąpnięcie w branży deweloperskiej, która podnosiła się po kryzysie na amerykańskim rynku nieruchomości. Nie przeszkodziło to jednak założycielom portalu RynekPierwotny.pl – Pawłowi i Grzegorzowi w tym, aby zacząć wdrażać swój pomysł na biznes.

Założyliśmy firmę w czasie, kiedy echa światowego kryzysu były cały czas odczuwalne. Mimo tych przeciwności udało nam się nie tylko rozwinąć firmę, ale i w niedługim czasie zdobyć pozycję lidera na rynku nieruchomości mieszkaniowych. To dla nas ogromna motywacja do tego by, na co dzień robić swoje i nigdy się nie poddawać. – mówi Grzegorz Kurowski, prezes zarządu Property Group Sp. z o.o.

Tak powstaje pierwsza odsłona portalu RynekPierwotny.com, na którym zaprezentowano oferty od deweloperów, na początku tylko z Warszawy i województwa mazowieckiego.  Jak widać portal nie wyglądał zbyt atrakcyjnie, ale na początek był w sam raz 🙂

Rozwój, nieustanny rozwój… 

12 miesięcy – tyle mniej więcej czasu zabrało nam pozyskanie pierwszych 100 deweloperów. Stale rosnąca liczba klientów była naturalnym kołem zamachowym naszej działalności. Nie obejrzeliśmy się a nasz portal zaczął pozyskiwać oferty z całego kraju. Szybciej niż sami przypuszczaliśmy. Nowością, która z pewnością przykuła uwagę deweloperów były wówczas wirtualne spacery, które pomagały użytkownikom zapoznać się z inwestycją bez wychodzenia z domu. Dziś to już standard, ale 10 lat temu okazały się prawdziwym hitem.  W tym czasie liczba pracowników wzrasta do 5 osób a rok później do 12 osób. W 2011 rok zamknęliśmy liczbą ponad 40 000 ofert. Sami do końca nie wierzyliśmy w to co widzimy.

2012 rok kojarzy nam się z hucznie obchodzonymi Mistrzostwami Europy w piłce nożnej, których organizatorami były Polska i Ukraina. Tymczasem dla Rynku Pierwotnego to praca nad zwiększeniem zasięgu publikowanych informacji i początek współpracy z dużymi mediami (np. Gazetą Prawną). To wtedy zaczęliśmy współpracować z ekspertami rynkowymi i mocno zainwestowaliśmy w treści, które miały przyciągać uwagę klientów. Było nas wtedy ponad 20 osób.

Kierunek → wygoda użytkowników 

Dbając o komfort naszych użytkowników, z każdym miesiącem poprawiliśmy działanie naszej wyszukiwarki. Pracowaliśmy nad jej intuicyjnością, funkcjami i użytecznością. Chcieliśmy aby był to kombajn do wyszukiwania… ale dziecinnie prosty w obsłudze. Po jakimś czasie osoby szukające mieszkań mogły już selekcjonować informacje, a także korzystać z bezpłatnej pomocy ekspertów przy szukaniu swoich wymarzonych czterech kątów. Liczba oferowanych inwestycji cały czas rosła i na horyzoncie pojawił się kolejny cel – 50 000 ofert.

Na 5 lecie istnienia firmy wprowadziliśmy zupełnie nowy system zarządzania treścią wraz z Panelem Dewelopera i CRM-em. Dzięki temu uporządkowaliśmy całą architekturę informacji oraz ujednoliciliśmy treści, które zostały po poprzednim systemie. Postawiliśmy tu głównie na prostotę, dobrą widoczność i łatwą obsługę systemu przez samych deweloperów.

W 2015 całość zmian dobiega końca i zostaje wprowadzona nowa odsłona portalu RynekPierwotny.pl. Usprawnione zostaje wyszukiwanie ofert i informacji z rynku nieruchomości. Chcemy aby w naszym serwisie sprawnie poruszali się zarówno młode osoby jak i rodzice, planujący zakup mieszkania dla dziecka idącego na studia. Portal przekroczył w tym czasie pułap 53 000 ofert, a firma posiadała 30 pracowników. Był to ostatni moment na przeprowadzkę do nowego biura, do której dochodzi na jesieni.

Mówią o nas coraz więcej i więcej 

Firma prężnie się rozwija i osiąga kolejne cele. W 2016 roku pracuje u nas już 40 osób, a na stronie portalu możemy znaleźć ponad 61 000 ofert. Dodatkowo, na stałe współpracujemy z 12 dziennikarzami i blogerami, którzy na bieżąco tworzą dla nas treści. W tym czasie dość mocno inwestujemy we współpracę z mediami, co przynosi oczekiwany efekt rok później. W 2017 roku byliśmy jednym z najczęściej cytowanych źródeł o polskim rynku nieruchomości. Osiągnęliśmy 91% wzrost publikacji w największych mediach ogólnopolskich. Jednak to nie wszystko! Stworzyliśmy własne działy SEO i SEM, które zajęły się optymalizacją treści publikowanych na naszej stronie WWW, a także wdrożyliśmy nową wersję strony mobilnej, dzięki czemu osiągnęliśmy wzrost ruchu na stronie o ponad 26%.

Tu i teraz

Portal RynekPierwotny.pl jest obecnie największym portalem prezentującym oferty z rynku pierwotnego – współpracuje z nami 918 deweloperów, co stanowi 85% rynku.  W ciągu 10 lat wypracowaliśmy skuteczne metody promocji oraz wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, dzięki czemu, inwestycje przedstawione na portalu są dobrze widoczne. Dodatkową wartością ze współpracy z nami – stanowią leady, w 2018 roku przekazaliśmy deweloperom ponad 500 000 zapytań od klientów, w 2019 roku spodziewamy się, że ta liczba przekroczy 600 000  – mówi Mirosław Stankiewicz, Dyrektor Sprzedaży.

Miniony, 2018 rok należał do bardzo pracowitych. Zaczęliśmy dynamicznie działać w zakresie nowych technologii –  uruchomiliśmy aplikację mobilną Panelu Dewelopera, konta użytkownika oraz kampanię CPL. Nasza wysoką skuteczność potwierdzają również osoby szukające mieszkań.

 

 

Według badań przeprowadzonych przez agencję PBS niemal co druga osoba, która wysłała zgłoszenie przez nasz portal, kupiła mieszkanie! To chyba najlepsze podsumowanie dla naszej działalności i zachęta do dalszego rozwoju.

Co dalej?

Chcemy dalej z pasją i radością pomagać ludziom w znalezieniu wymarzonego mieszkania. W tym celu zamierzamy w dalszym ciągu rozwijać obsługę współpracujących z nami deweloperów, a także naszych użytkowników. Chcielibyśmy również poszerzyć nasze portfolio o kolejne inwestycje zarówno na rynku pierwotny, a także i wtórnym, który zaczęliśmy rozwijać w tym roku, dzięki portalowi GetHome. Oczywiście zależy nam również na nawiązaniu współpracy z kolejnymi deweloperami i wprowadzeniu nowych inwestycji do naszej bazy. Mamy nadzieję, że te plany przełożą się zarówno na dalszy rozwój portalu, jak i na zadowolenie naszych Klientów – podsumowuje Grzegorz Kurowski.