fbpx

RynekPierwotny.pl z nową strategią sięgnie po miliardowy ekosystem usług związanych z nieruchomościami mieszkaniowymi

W erze, gdy firmy nie rywalizują już tylko między sobą, lecz budują wokół siebie całe światy wartości, Property Group – polska grupa inwestycyjna, właściciel RynekPierwotny.pl oraz GetHome.pl, spółki Platforma Mieszkaniowa oraz narzędzia EstiCRM – ogłasza nową fazę rozwoju. Po zakończeniu prac nad strategią na lata 2025–2028 firma stawia na myślenie ekosystemowe. Zamiast konkurować – chce współtworzyć. Zamiast bronić pozycji – poszerzać granice rynku, który zdaniem spółki jest wart ponad miliard złotych. Ten ruch może nie tylko zdefiniować na nowo relacje z klientami i partnerami, ale również pokazać, że polska firma technologiczna może wyznaczać tempo transformacji w całej branży nieruchomości mieszkaniowych.

Od 16 lat Property Group konsekwentnie buduje pozycję lidera w obszarze e-commerce dla rynku nieruchomości mieszkaniowych, oferując najbardziej zaawansowane technologicznie narzędzia dla deweloperów, pośredników i klientów indywidualnych. Firma obsługuje ponad 1 000 firm deweloperskich, 15 tysięcy pośredników oraz setki tysięcy użytkowników indywidualnych. To właśnie z myślą o nich powstała nowa strategia, której sercem jest model ekosystemowy zakładający budowanie zintegrowanych środowisk współpracy zamiast prostych relacji transakcyjnych.

Cyfryzacja procesów mieszkaniowych end-to-end 

Nowa strategia, opracowana wraz z EY-Parthenon, oparta jest na ambitnej wizji pełnej cyfryzacji procesu inwestycji mieszkaniowej – od planowania, przez sprzedaż i finansowanie, aż po obsługę klienta. Property Group zamierza rozwijać zintegrowany ekosystem usług wspierających decyzje biznesowe, zwiększających przejrzystość transakcji i odpowiadających na zmieniające się oczekiwania uczestników rynku.

Budujemy strategię nie tylko dla naszej organizacji, ale nowy pomysł na funkcjonowanie rynku mieszkaniowego i jego otoczenia, którego wartość dziś przekracza miliard złotych. To wejście na rynek ponad 10-krotnie większy niż ten, na którym operujemy dziś. Budując na naszym silnym biznesie portalowym, widzimy nowe kierunki rozwoju, stawiamy na nowe doświadczenie klienta możliwe dzięki inwestycjom w technologie AI i markę, która stanie się wspólnym mianownikiem dla całego ekosystemu usług mieszkaniowych – mówi Piotr Wetmański, dyrektor generalny Property Group.

Strategia skupia się na przedefiniowaniu doświadczeń klienta. Badania pokazują, że niemal każda ścieżka zakupowa dotycząca mieszkania zaczyna się od portalu, jednak powoli coraz częściej interfejsem staje się dla użytkownika model językowy (LLM), a nie wyszukiwarka. Dodatkowo prawie co drugi proces poszukiwań rozpoczęty na rynku wtórnym jest finalizowany transakcją na rynku pierwotnym i na odwrót. Te ewolucje na rynku wymagają nowego, bardziej kompleksowego podejścia do potrzeb klienta i wsparcia go w procesie decyzyjnym.

Skalowanie organizacji i kompetencji 

W 2024 roku firma osiągnęła przychody na poziomie 70 mln zł – to ponad 16-procentowy wzrost rok do roku. Od początku istnienia zarządzana przez duet założycieli bez udziału inwestorów zewnętrznych, Property Group zbudowała swoją pozycję dzięki reinwestowaniu 90% zysków w rozwój technologiczny i kompetencyjny. Kolejnym krokiem było przekazanie sterów powiększonemu zarządowi – tak, by połączyć know-how założycieli z globalnym doświadczeniem menedżerów.

Przez 16 lat budowaliśmy solidny technologicznie biznes wokół rynku pierwotnego. Dziś robimy kolejny krok i przekształcamy naszą firmę z platformy usługowej w architekta ekosystemu mieszkaniowego. Nie interesuje nas już wyłącznie rozwój własnych produktów – patrzymy szerzej: chcemy współtworzyć nowy porządek w naszej branży, który będzie transparenty, oparty na danych i nastawiony na wartość dla każdego uczestnika rynku – od dewelopera, przez pośrednika, po klienta indywidualnego i pobocznych uczestników całego procesu – mówi Grzegorz Kurowski, współzałożyciel Property Group.

Na realizację strategii przeznaczony zostanie ambitny, prawie 200-milionowy  program inwestycyjny. Środki te zasilą planowane przejęcia oraz rozwój organiczny narzędzi opartych o sztuczną inteligencję i data science, integrację przejętych wcześniej rozwiązań (EstiCRM, Platforma Mieszkaniowa) oraz budowę produktów zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych.

Zespół wewnętrzny rozwija zaawansowane modele rekomendacyjne, algorytmy predykcyjne i narzędzia analityczne wspierające procesy decyzyjne. Firma obserwuje dynamiczną zmianę zachowań klientów B2C – coraz częściej korzystających z narzędzi opartych na AI – oraz rosnące zapotrzebowanie deweloperów na cyfryzację procesów i nowe kanały dotarcia. Property Group zamierza być pomostem pomiędzy tymi światami.

Wzrostowi technologicznemu towarzyszy plan niemal podwojenia zespołu – firma oczekuje, że zatrudnienie sięgnie ponad 350 osób w najbliższych latach, do organizacji dołączają eksperci z doświadczeniem w bankowości, aplikacjach mobilnych i budowie ekosystemów, a działy produktowo-technologiczne wdrażają nowoczesne metodyki pracy.  Firma łączy kulturę zwinnego działania ze stabilnością struktur średniej wielkości organizacji – co pozwala jej szybko testować innowacje, ale też budować długofalowe partnerstwa.

W ramach nowej strategii spółka sygnalizuje także gotowość do bardziej dynamicznego wejścia na kolejne segmenty rynku – m.in. rynek wtórny oraz obszar pośrednictwa finansowego. Rozwój ten będzie oparty o te same założenia: przejrzystość, cyfryzację i wartość dla użytkownika.

Język marki na miarę ekosystemu 

Nowa faza rozwoju to także nowa komunikacja na zewnątrz. Firma powierzyła działania wzmacniające świadomość marki portalu renomowanym partnerom. Równolegle rozwijana jest strategia marki parasolowej, która zepnie wszystkie usługi i produkty jedną spójną klamrą. 

Zarząd Property Group nie ma wątpliwości, że odważne inwestycje, dalsza automatyzacja procesów i pełna digitalizacja transakcji mieszkaniowych będą kształtować rynek tak samo, jak kiedyś ogłoszenia online zrewolucjonizowały sposób poszukiwania mieszkań. Tym razem to Property Group chce być inicjatorem tej zmiany – nie tylko jako dostawca narzędzi, ale jako twórca nowych standardów i architekt ekosystemu dla całej branży.