fbpx

Dyrektor Marketingu – już z nami jest!

7 miesięcy, 2876 CV i 60 rozmów rekrutacyjnych – tyle zajęło nam znalezienie właściwej osoby na stanowisko Dyrektora Marketingu. Czemu tak długo szukaliśmy?

Oczekiwania. Te zawsze mieliśmy wysokie, tym bardziej na strategiczne funkcje w firmie. Od początku zależało nam na osobie, która będzie mogła pochwalić się bogatym mixem umiejętności. Z jednej strony twardych, takich jak: digital, performance czy analityka. Z drugiej strony miękkich – empatii, zrozumieniu i doświadczeniu w kierowaniu zespołem.  Kandydat musiał też w przeszłości przejść całą ścieżkę zawodową od zwykłego asystenta do dyrektora, poznając jak wygląda praca na każdym ze szczebli.

Rzeczywistość. Rynek brutalnie zweryfikował nasze założenia. Na koniec 2020 roku musieliśmy je mocno zmodyfikować. Od tego czasu poszukiwaliśmy osoby, która posiadała doświadczenie operacyjne, ale nadal z predyspozycjami do zarządzania zespołem, zbliżonym strukturą do naszego. Jednak i w tym przypadku było ciężko. Wątpliwości budziło wiele rzeczy. Od kandydatów na to stanowisko dowiadywaliśmy się bardzo ciekawych teorii np. że marketing to „coś dzięki czemu istnieje jakakolwiek sprzedaż usług bądź produktów”). Oprócz tego „social media, eventy oraz influencerzy” osiągają najlepszą konwersję a „SEO i marketing automation” są passe.

Elastyczność. Szukając dalej i weryfikując oczekiwania i wymagania, skupiliśmy swoją uwagę na „własnym podwórku”, czyli znajomości portali internetowych, nie zapominając oczywiście o umiejętnościach operacyjnych. Chcieliśmy również, aby nowo zatrudniona osoba zgrała się z naszym zespołem specjalistów i wtedy… zapalił nam się w głowie pewien pomysł.

Szukajcie a znajdziecie. W Rynku Pierwotnym od zawsze stawiamy na rozwój pracowników, nie tylko przez szkolenia ale również przez awanse wewnętrzne. Ten model sprawdził nam się wielokrotnie. W przypadku stanowiska dyrektora marketingu potencjał dostrzegliśmy w naszej koleżance – Dorocie Janik, która pracuje od roku na stanowisku Product Owner’a a wcześniej zarządzała zespołem marketingu i pełniła funkcję dyrektora.

Na swoim poprzednim stanowisku Dorota zajmowała się kluczowymi dla nas projektami – przede wszystkim planowaniem i realizacją (we współpracy z działami IT i SEO) działań związanych z nowymi wersjami stron internetowych (Property Group, RynekPierwotny.pl). Oprócz tego była odpowiedzialna za obszar związany z rozwojem usługi Telefonicznego Doradcy Klienta, a także prowadzeniem badań nad zachowaniem użytkowników na portalu RynekPierwotny.pl.

Jest świetnie zorganizowana, myśli zadaniowo i dowozi wynik, który z punktu widzenia każdego e-commerce’u jest najważniejszy. Ma dobrze rozwinięte kompetencje analityczne oraz komunikacyjne, dzięki czemu trudną materię jest w stanie wytłumaczyć w prosty sposób. Do tego do bólu konkretna, szczegółowa i przede wszystkim nie da się jej nie lubić 😊

Dorota, życzymy powodzenia i trzymamy za Ciebie kciuki!